Vill du vara med?

Läs mer nedan om vår verksamhet för barn och unga, eller gör en intresseanmälan direkt! Du anmäler dig eller ditt barn här, Du kan också kontakta ledaren för rätt åldersgrupp direkt, se kontaktuppgifter.

Spårarscouter, 8-9 år

Som spårarscout får du nya kompisar som precis som du tycker att det är superskoj att vara utomhus. Man kan hitta på nästan vad som helst i Scouterna, från att leka nya lekar och bygga kojor i skogen som man kan sova i, till att pyssla och laga mat. Du kan börjar på Spårarscouterna från det att du börjat vårterminen i klass 1, även om du inte hunnit fylla 8 år. Vi har två Spårargrupper, en för barn födda 2011/12 och en för 2010/11.

Upptäckarscouter, 10-12 år

När man är upptäckarscout får man lära sig något nytt nästan varje dag, det är alltid roliga grejer men också sånt som är väldigt bra att kunna. I patrullen bestämmer ni själva vad ni vill göra, det kan vara allt från att lära er sjukvård till att bygga en egen flotte. Men i Scouterna lär vi oss inte hur man gör genom att läsa böcker om hur man bygger flottar, vi lär oss det genom att prova på riktigt istället.

Äventyrarscouter, 12-15 år

När man är äventyrarscout får man lära sig något nytt nästan varje dag och i patrullen får alla vara med och ta plats. Tillsammans med patrullkompisarna är äventyrarna med och bestämmer vad scoutverksamheten ska gå ut på, det kan vara allt från att poppa popcorn över öppen eld till att åka på internationella äventyr.

Utmanarscouter, 15-18 år

Som utmanarscout händer mycket i livet. Många går på gymnasiet och har veckorna fullbokade. Då är det skönt att koppla bort vardagen med Scouterna. Som utmanarscout öppnar sig världen för dig på riktigt. Du och dina patrullkompisar har möjlighet att åka på en mängd olika arrangemang och läger runt om i världen, och det är som utmanarscout många får möjlighet att åka på Världsscoutjamboree.

Anmäl intresse

Registrera dig här: https://www.scoutnet.se/register/in/group/14890