Att vara scoutledare är något av det roligaste du kan göra tillsammans med barn och unga. Det ger minst lika mycket tillbaka till dig som det du ger till scouterna. Som ledare möjliggör du ett äventyr i världens största undomsrörelse.

Vi välkomnar alltid vuxna som vill vara scoutledare och nu letar vi speciellt ledare till en avdelning med barn födda 2016 som kommer att starta upp sommaren 2024.  Kan du tänka dig att hjälpa till som ledare anmäler du dig själv precis som  när du anmäler ett barn, och markerar i formuläret att du kan tänka dig att ställa upp.

Örby scoutkår kommer att ge dig alla de verktyg som du behöver som del av en ledargrupp. Vi erbjuder dig och ditt barn att vara med en scoutavdelning under några månader så att ni är varma i kläderna när det är dags att starta en ny avdelning med nya scouter.