Anmäl dig till Örbys vårskriksläger – Ronja-22

4 april, 2022 av Johan Manner
Flygbild över Kovikens lägergård - ett hus i skog, med Mälaren i bakgrunden

Logotyp Ronja-22Hela Örby scoutkår samlas till gemensamt scoutläger under Kristi himmelfärdshelgen, torsdag 26 – lördag 28 maj, och det är redan nu dags att anmäla sig till en spännande helg bland grådvärgar, vildvittror och rumpnissar.

Alla kårens scouter, från de yngsta till de äldsta, är välkomna till en helg med lek och allvar i Ronja Rövardotters anda. Vi kommer att hålla till på Lovön, några kilometer från Drottningholm där det sägs vara tjyvtjockt med rövarband och oknytt. Vi kommer att umgås över åldersgränserna, lära av varandra, öva på att ta ansvar för sig själv och andra, delvis laga vår egen mat och samlas på mälarstranden runt lägerbålet på kvällen.

Våra yngsta spårarscouter (onsdagsgruppen) kommer att delta torsdag-fredag, alla andra scouter kommer vara på lägret 26-28 maj. Alla kommer att sova i tält eller vindskydd.